БАБЕНКО Валентина Олексіївна. практичний психолог - освіта повна вища, кваліфікаційна категорія "спеціаліст першої категорії"

Щастя бачити

допитливі дитячі очі

Мабуть , не всі педагоги і психологи замислювались . які вони щасливі, блаженні люди. На світі понад сорок тисяч професій, але саме наша професія дає змогу торкатися душі маленьких дітей, щодня бачити щасливі дитячі очі, в яких бринить промінчик загадковості, чарівності.

Як психолог, я бачу, що в дітей різні характери,настрої, але їхні серця відкриті для всього хорошого, гармонійного. Треба лише, щоб поруч була добра співчутлива людина, яка знайде потрібні слова підтримає . коли дитині важко і страшно, вселить віру в завтрашній день, скаже: « Я поруч, будь спокійний, ти все зможеш, у тебе все вийде».

Отже ,усвідомлюючи переваги своєї професії я можу бути щасливою і дарувати щастя іншим.

Ранкові зустрічі з психологом.

"Доброго ранку", "Здрастуй", "Доброго дня - ці слова ми часто промовляємо, автоматично, забуваючи про їхній зміст. бажати доброго ранку слід бадьорим голосом, справді бажаючи добра співрозмовнику. Атмосфера доброзичливості, безпеки, піклування характерна для ранкових зустрічей.

Риси, які розвиває ранкова зустріч.

ТОЛЕРАНТНІСТЬ . Незалежно від здібностей. соціальної й релігійної належності дитини, педагог і діти сприймають її внесок однаково доброзичливо й чемно.

АКТИВНІСТЬ. Усі діти беруть участь у груповій роботі. роблять свій внесок у щоденні новини.

САМОСТІЙНІСТЬ І КРИТИЧНІСТЬ МИСЛЕННЯ. Діти вчаться чемно ставити запитання, висловлювати свої думки. Дітей заохочують до обміну досвідом, ідеями, думками.

ВІДКРИТІСТЬ. Під час зустрічі дітям надають інформацію про те, що відбувається в групі, у країні.

ПОЧУТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЛЬНОСТІ. Діти встановлюютьправила поведінки, дотримуються їх упродовж ранкової зустрічі і всього дня.

Психологічна готовність дітей дошкільного віку до навчання у школі.

Вступаючи до школи, дитина повинна мати певні ознаки школяра: бути зрілою в розумовому, емоційному та соціальному відношеннях. Тому компонентами психологічної готовності дошкільного навчання є : інтелектуальна готовність ( здатність дитини до планомірного сприйняття, володіння елементами теоретичного сприйняття досліджуваного матеріалу, значеннєвим запам’ятовуванням , узагальненими формами мислення й основних логічних операцій) ; особистісна (мотиваційна) (наявність у дитини бажання вчитися потреба у спілкуванні з дітьми, здатність підкорятися інтересам і прийнятим правилам у дитячих групах, здатність узяти на себе соціальну роль школяра в суспільній ситуації шкільного навчання) ; емоційно-вольова ( емоційна стійкість і відсутність імпульсивних реакцій дитини, здатність керувати своєю поведінкою, розумовою діяльністю). Крім зазначених складових психологічної готовності до школи, варто також виокремити рівень розвитку мови дитини як засіб спілкування й передумову засвоєння письма, тому, що розвиток писемного мовлення істотно визначає прогрес інтелектуального розвитку дитини. Тому готовність до навчання у школі розглядається як комплексна характеристика дитини . в якій розкриваються рівні розвитку психологічних якостей як найбільш важливі передумови для нормального включення дитини в нове соціальне середовище та для формування навчальної діяльності.

Памятка для батьків

Аутизм – це насамперед порушення в розвитку дитини, що може виявитися у віці 2-х – 2.5 років.

Що робити , якщо у Вашого маляти аутизм ?


1. Вірити у свої сили й набиратися терпіння.

2. Звернутися до фахівців, яким Ви довіряєте. Це можуть бути психологи, дефектологи.

3. Робота щодо коригування повинна бути особливо інтенсивною на початкових етапах, тому не марнуйте часу й починайте заняття.

4. Така робота не повинна обмежуватися тільки плановими заняттями. Цілий день Ви можете навчати, спрямовувати свою дитину.

5. Аутичним дітям складно пристосуватися до мінливих умов,тому намагайтеся зробити їх максимально однаковими вдома та у дошкільному закладі.


Кiлькiсть переглядiв: 67

Коментарi