БАБЕНКО Валентина Олексіївна. практичний психолог - освіта повна вища, кваліфікаційна категорія "спеціаліст першої категорії"

Експрес-тест

Інструкція. Оберіть один варіант відповіді на кожне запитання, який максимально відповідає вашому стану

1. Як на ваш заклад вплинув карантин?

а) Роботи немає, зарплату зберігають

б) Навантаження збільшили, зарплату не підвищили

в) Навантаження і зарплату збільшили

г) Навантаження збільшили, але сенсу в ньому немає. Зарплату не змінили

д) Немає ні роботи, ні зарплати

е) Нічого не зрозуміло. Усі мовчать. Жодної впевненості в тому, що буде завтра

є) Немає далекої перспективи. Плануємо роботу лише на тиждень уперед

ж) Нічого не змінилося

2. Скільки часу на день ви читаєте новини?

а) Годину

б) Дві години

в) Три години

г) Щоразу, як бачу в повідомленні яскравий заголовок

д) Зараз новини важливі як ніколи. Часто шукаю інформацію, коли тривожно. А тривожно мені часто

е) Не лише читаю, а й обговорюю з близькими

є) Не лише читаю, а й обговорюю з колегами в чаті

ж) Я на інформаційній дієті. Читаю заголовки тільки в експертних джерелах. Перевіряю аргументацію

3. Порівняйте себе із собою місяць тому. Помічаєте зміни в апетиті?

а) Нічого кардинально не змінилося

б) Від’їдаюсь, як ведмідь перед сплячкою

в) Переїхав(ла) на дачу, тут далеко до супермаркету, і немає бажання часто готувати — можна сказати, худну

г) Підсів(ла) на здорове харчування, боюся втратити форму на дистанційці

д) Їжа — не головне. Зараз треба заощаджувати гроші

е) Закупився(лася) гречкою, а зараз насолоджуюся глазурованими сирками, поки не розібрали

є) Радісно відвідую напівпорожні магазини — там нормально все дезінфікують

ж) Вчуся готувати, їм більше — якщо вірити інтернету, то якраз корисної їжі

4. Знаходите час на фізичну активність?

а) Ні. І це ніколи не було моїм коником

б) Менше, ніж раніше. Вдома як слід не потренуєшся

в) Раз на тиждень посилено. Крім того, піднімаюся пішки сходами, присідаю

г) Скачав(ла) курси, планую почати тренуватися вдома, бо ж скоро літо

д) Почав(ла) робити зарядку. Поки не щодня, але коли не лінуюся й роблю — це додає енергії

е) Підсів(ла) на йогу/фітнес. По-новому відчуваю своє тіло

є) Сиджу за комп’ютером, ходжу в магазин та лежу/сплю — ось і всі вправи

ж) Забагато справ і проблем з організацією часу. Мені не до того

Ключ

Запитанняабвгдеєж
142056731
212345670
315306742
451243076

Ваш результат

До 5 балів — ви еталон спокою, як магістр Йода із «Зоряних війн», заразилися панікою менше ніж на 20%. Ви умієте відрізняти факти від фейків, не підтримуєте масову істерію та приділяєте увагу собі. Тепер передайте свою майстерність колегам і рідним. Навчіть їх розважатися з користю для психіки та фільтрувати новини. Ви не тільки захистите їх, але й знизите ризик заразитися істерією в робочому процесі.

6—11 балів — вас штормить від паніки на рівні між 21% та 40%, як ельфів у «Володарі перснів». Ви намагаєтеся відволіктися, подумати про щось інше, але здаєтеся черговій рекомендації Google. Поставте блокування реклами, не читайте спам, відпишіться від непотрібних підписок, щоб не збуджувати психіку зайвими новинами. Так вам буде простіше створити режим «стерильної камери» й зосередитися на справах.

12—17 балів — ви знаєте, як захищати мозок від «промивання», ба більше: й самі можете його «промити» будь-кому за бажанням. Але іноді забуваєте правила й потрапляєте на високі хвилі паніки — від 41% до 60%, як каскадер Кліфф Бут у виконанні Бреда Пітта у фільмі «Одного разу в Голлівуді». Ви завжди були рупором для колективу, і зараз ваш голос особливо значимий, тому не шкодуйте часу — особисто перевіряйте джерела інформації, на які посилаєтеся.

18—23 бали — вас дратує будь-яка дрібниця, як Серсею із «Гри престолів». У збудженому стані ваше критичне мислення дорівнює нулю, і ви влаштовуєте скандал за шкалою від 61 до 80 балів зі 100. Проблема в тому, що зараз ви вкрай рідко повертаєтеся до стану адекватності. Ви більше «накручуєте» себе, тоді як проблеми може й не бути взагалі. Виконуйте дихальні вправи, щоб не піддаватися панічним атакам і не тривожитися надмірно.

+

Від 24 балів — ви суцільна паніка, король чи королева драми, як герой останнього «Джокера». Ви сильний емпат, але не вмієте це контролювати і схильні панікувати за шкалою вище 80%. Щоб не піддаватися масовому психозу та приймати виважені рішення, практикуйте дихальні вправи. Запропонуйте колегам і близьким також їх виконувати за потреби. І все налагодиться.

Чого не слід робити батькам дошкільника,щоб не перетворити дитячі страхи у постійні?

1.Не допускати занадто великої напруги внутрішньо- сімейних подій: переїзди, зміна няньок, сварки, численні гості: усі ці події підсилають тривогу й відповідно, страхи.

2.Не прагнути до раннього інтелектуального навантаження дитини, що ігнорує вікові норми сприйняття, коли, наприклад,п*ятирічного малюка вчать складати цифри стовпчиком або змушують писати письмовими буквами: ситуація неуспіху послабляє психологічну стійкість і додає новий страх- страх невдачі.

3. Не захоплюватися осудженням на підвищених тонах: тривожна дитина має потребу у вашому захисті, а момент «свідчить» про те, що її не люблять, отже, захищати не будуть.

4. Не брати з собою дитину на «дорослі» заходи: чужі емоції збуджують і не дають змоги заспокоїтися.

5. У жодному разі не висміювати дитячий страх.

Чому виростають ліниві діти?

У перші роки свого життя діти такі жваві й цікаві, швидкі й готові взятися за будь-яку справу, яку їм пропонують зробити дорослі. Але з часом це все кудись зникає. Чому так?

Психологи стверджують, що причиною цього є неправильне виховання, внаслідок якого в дитини загальмовується ініціативність та бажання творити.

Виховання дитини – справа дуже цікава, але не така вже й проста, як здається на перший погляд.

Що ж можна порекомендувати батькам у вихованні розумної, творчої, ініціативної особистості у власній дитині?

1. Не економте на дитячих іграшках. Вони мають бути різноманітними: такі, що розвивають просторове уявлення, фантазію, кмітливість, природні інстинкти, мислення й увагу.

2. Грайте з дитиною в ігри. Це зближує батьків і дітей, роблять їх стосунки дружніми, довірливими, які тривають усе життя.

3. Привчайте дитину до чарівного світу театру й цирку – враження, які вона там отримає, матимуть величезний вплив на її творчий, емоційний, інтелектуальний розвиток.

4.Дитина має багато працювати руками, адже в пучках пальців містяться нервові закінчення, що безпосередньо пов’язані з мозком (ліпка з пластиліну чи глини, тіста).

5. Дбайте про виховання витонченого смаку дитини. У цьому допоможе літературна класика. Читайте їх виразно, емоційно.

Дякую. Бажаю успіху!

Практичний психолог.

/Files/images/ЛИСТОПАД 2019.jpg

Формування самооцінки дітей дошкільного віку.

Що таке самооцінка?


Це оцінювання людиною самої себе, своїх можливостей,ставлення до себе. І складається таке ставлення, як мозаїка, з безлічі окремих шматочків. Наприклад, як дитина оцінює свою зовнішність? Вона вважає себе гарною, негарною, такою, як усі.

Якщо запитати дитину, наскільки вона розумна. То почуєте, як вона оцінює власний інтелектуальний потенціал. Звичайно, така самооцінка – результат порівняння себе зі своїми однолітками, з дорослими, а це відбиток ваших оцінок малюка. Тобто залежно від того, як часто і щиро ви дитину підбадьорюєте та підтримуєте, в неї формується висока, або низька самооцінка.

Що робити батькам, аби самооцінка дитини була адекватною?

- Не порівнювати дитину з іншими дітьми.

- Не сварити і не карати дитину фізично.

- Частіше хвалити (за виконану справу).

- Говорити про те, як ви її любите, й доводити свою любов реальними справами.

- Підтримувати малюка, якщо в нього щось не виходить, або він розпочав нову справу.

- Уникати фраз: «Ти робиш усе неправильно», «У тебе не виходить» тощо.

/Files/images/Самостійність-важлива складова.jpg

Щастя бачити

допитливі дитячі очі

Мабуть , не всі педагоги і психологи замислювались . які вони щасливі, блаженні люди. На світі понад сорок тисяч професій, але саме наша професія дає змогу торкатися душі маленьких дітей, щодня бачити щасливі дитячі очі, в яких бринить промінчик загадковості, чарівності.

Як психолог, я бачу, що в дітей різні характери,настрої, але їхні серця відкриті для всього хорошого, гармонійного. Треба лише, щоб поруч була добра співчутлива людина, яка знайде потрібні слова підтримає . коли дитині важко і страшно, вселить віру в завтрашній день, скаже: « Я поруч, будь спокійний, ти все зможеш, у тебе все вийде».

Отже ,усвідомлюючи переваги своєї професії я можу бути щасливою і дарувати щастя іншим.

Ранкові зустрічі з психологом.

"Доброго ранку", "Здрастуй", "Доброго дня - ці слова ми часто промовляємо, автоматично, забуваючи про їхній зміст. бажати доброго ранку слід бадьорим голосом, справді бажаючи добра співрозмовнику. Атмосфера доброзичливості, безпеки, піклування характерна для ранкових зустрічей.

Братик чи сестричка, або Як підготувати дитину до народження іншої.


Поповнення в родині – це нова віха у розвитку сім’ї. У душі панує безліч емоцій: що принесе дитина в ей світ, якою вона буде? Якщо дитина не перша, то батькам легше, що не можна сказати по первістка, для якого ця ситуація зовсім нова, незалежно від його віку. І хочемо ми того чи ні, але це завжди певний стрес!

Отже, як правильно підготувати дитину до народження братика чи сестрички:

1. Сказати дитині, в доступній для неї формі, про майбутнє поповнення в родині якомога раніше.

2. Перетворити очікування появи молодшої дитини в сім’ї на захопливу гру.

3. Разом обрати ім’я.

4. Купувати зі старшою дитиною подарунки молодшій, а від молодшої – старшій дитині. І нехай після повернення з пологового будинку вони подарунками обміняються. Це налаштує старшу дитину на більш дружню хвилю і допоможе не відчувати себе забутою.

5. Розповідати дитині про майбутнє немовля, про те, які в нього потреби, як за ним потрібно доглядати.

6. Завчасно робити всі потрібні зміни в будинку, долучаючи до цього процесу старшу дитину (якщо це доречно й дозволяє вік).

7. Розповідати дитині про те, як це добре мати молодшого братика чи сестричку, наводячи приклади з життя когось зі знайомих чи рідних.

8. Помріяти: чого навчить старша дитина молодшу, про що неодмінно їй розкаже, які казки розповідатиме, які мультфільми вони разом дивитимуться.

9. Прислухатися до побажань дитини, побоювань, скарг і почуттів.

10. Постійно демонструвати дитині свою любов, не лише на словах.

11. Намагатися проводити з дитиною більше часу разом, усією родиною.

12. Значну увагу до появи малюка потрібно приділити привчанню старшої дитини до самостійності та доглядом за собою.

13. Залучити дитину до підрахунку днів, що залишились до народження малюка, відриваючи листки календаря або закреслюючи дати.

14. Демонструвати на власному прикладі любов, взаємоповагу та взаємодопомогу.

Риси, які розвиває ранкова зустріч.

ТОЛЕРАНТНІСТЬ . Незалежно від здібностей. соціальної й релігійної належності дитини, педагог і діти сприймають її внесок однаково доброзичливо й чемно.

АКТИВНІСТЬ. Усі діти беруть участь у груповій роботі. роблять свій внесок у щоденні новини.

САМОСТІЙНІСТЬ І КРИТИЧНІСТЬ МИСЛЕННЯ. Діти вчаться чемно ставити запитання, висловлювати свої думки. Дітей заохочують до обміну досвідом, ідеями, думками.

ВІДКРИТІСТЬ. Під час зустрічі дітям надають інформацію про те, що відбувається в групі, у країні.

ПОЧУТТЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЛЬНОСТІ. Діти встановлюютьправила поведінки, дотримуються їх упродовж ранкової зустрічі і всього дня.

Психологічна готовність дітей дошкільного віку до навчання у школі.

Вступаючи до школи, дитина повинна мати певні ознаки школяра: бути зрілою в розумовому, емоційному та соціальному відношеннях. Тому компонентами психологічної готовності дошкільного навчання є : інтелектуальна готовність ( здатність дитини до планомірного сприйняття, володіння елементами теоретичного сприйняття досліджуваного матеріалу, значеннєвим запам’ятовуванням , узагальненими формами мислення й основних логічних операцій) ; особистісна (мотиваційна) (наявність у дитини бажання вчитися потреба у спілкуванні з дітьми, здатність підкорятися інтересам і прийнятим правилам у дитячих групах, здатність узяти на себе соціальну роль школяра в суспільній ситуації шкільного навчання) ; емоційно-вольова ( емоційна стійкість і відсутність імпульсивних реакцій дитини, здатність керувати своєю поведінкою, розумовою діяльністю). Крім зазначених складових психологічної готовності до школи, варто також виокремити рівень розвитку мови дитини як засіб спілкування й передумову засвоєння письма, тому, що розвиток писемного мовлення істотно визначає прогрес інтелектуального розвитку дитини. Тому готовність до навчання у школі розглядається як комплексна характеристика дитини . в якій розкриваються рівні розвитку психологічних якостей як найбільш важливі передумови для нормального включення дитини в нове соціальне середовище та для формування навчальної діяльності.

Памятка для батьків

Аутизм – це насамперед порушення в розвитку дитини, що може виявитися у віці 2-х – 2.5 років.

Що робити , якщо у Вашого маляти аутизм ?


1. Вірити у свої сили й набиратися терпіння.

2. Звернутися до фахівців, яким Ви довіряєте. Це можуть бути психологи, дефектологи.

3. Робота щодо коригування повинна бути особливо інтенсивною на початкових етапах, тому не марнуйте часу й починайте заняття.

4. Така робота не повинна обмежуватися тільки плановими заняттями. Цілий день Ви можете навчати, спрямовувати свою дитину.

5. Аутичним дітям складно пристосуватися до мінливих умов,тому намагайтеся зробити їх максимально однаковими вдома та у дошкільному закладі.


Кiлькiсть переглядiв: 200

Коментарi