Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?

Для того, щоб вивчення іноземної мови було легким та результативним, батькам необхідно запам’ятати декілька логопедичних порад та правил.
Поради логопеда щодо вивчення дітьми іноземної мови

· Навчання іноземної мови повинне здійснюватись в ігровій формі.

· Добре, якщо у дитини є потяг до розуміння іноземної мови. В іншому випадку дорослому слід ретельно підбирати потрібну методику вивчення мови для зацікавлення дитини.
· Оскільки батьки – це взірець для наслідування для дитини в усьому і в мовленні зокрема, навчаючи іноземній мові, сам дорослий повинен мати прекрасну вимову та знати тонкощі граматики. Адже саме з батьками дитина гратиме в іноземців і перейматиме особливості спілкування.
· У випадку, коли мовлення дитини формується згідно вікових норм і немає порушень у розвитку мовлення, тоді в період інтенсивного вивчення рідної мови можна розпочати вивчення іноземної. Адже саме в цей час дитина добре сприймає і засвоює нові слова і правила.
· Дуже добре на засвоєння іноземної мови впливає спілкування з носіями мови. Окрім того, що дитина буде чути правильне мовлення, нове мовне середовище дасть змогу дитині зрозуміти, де і як можна практично використати іноземну мову.
· Навчання іноземній мові передбачає сформованість фонематичного слуху та сприймання. Тому якщо у дитини є певні порушення, зумовлені недостатньою зрілістю фонематичних процесів, з вивчення іноземної мови варто трохи зачекати.
· Також не варто розпочинати навчання іноземної мови, якщо дитина ще не опанувала звуки рідної мови. Інакше в дитини може виникнути «плутанина» з артикуляцією певних звуків, змішування у вимові звуків різних мов, що негативно позначиться на розвиток мовлення загалом та формування звуковимови зокрема.

Мовні ігри від логопеда для вивчення з дітьми іноземної мови

1. Батькам слід пам’ятати, що як і при вивченні рідної мови, для дітей дуже важливою є візуалізація, а не просто пояснення чи переклад. Наприклад, при вивченні англійської мови не варто перекладати слово «cat» – це «кіт». Достатньо показати на кота чи його зображення на картинці й вимовити: «cat». Такої аналогії між візуальним образом і вимовленим англійським словом буде цілком достатньо, щоб дитина його зрозуміла і запам’ятала.
2. Гарний ігровий прийом – розучування віршиків і пісень іноземною мовою. А якщо їх промовляння супроводжувати хоч невеличким театралізованим дійством (пальчиковим театром, таночком, діями з іграшками тощо) – діти із задоволення повторюватимуть їх знову і знову.
3. Для вивчення з дітьми іноземної мови використовуйте іноземний етикет. Можна домовитись між собою і в побуті використовувати іноземні кліше ввічливості. Наприклад, вранці після пробудження кажіть «доброго ранку» двома мовами, так само бажайте «на добраніч», «смачного», промовляйте слова вдячності та вибачення тощо.
4. Обов’язково рахуйте іноземною усе навкруги, називайте колір та розмір предметів, збагачуйте словник назвами членів родини, меблів, посуду і т. д. Називайте іноземною мовою всі предмети та дії, з якими зіштовхується дитина.
5. Використовуйте для вивчення іноземних слів книжку з яскравими картинками. Добре, якщо під картинкою буде написане іншомовне слово. Називайте всі ці слова, а малюк нехай за вами повторює.
6. Складнішою, але дуже корисною, є гра-римування. Для цієї гри у дитини вже має бути певний словниковий запас іншомовних слів. Дорослий допомагає дитині, пропонуючи зразок, наприклад: cat – hat, dog – frog, parrot – carrot тощо.
7. Проявляйте творчу фантазію, зі щирим задоволенням грайте в іноземців. Супроводжуйте іноземною мовою усі спільні види діяльності: малювання, ліплення, аплікацію тощо. І якщо такі іноземні ігри будуть систематичними, ваша дитина швидко стане носієм другої мови.

Масаж пальців, рук

Масаж пальців

1. Регулярний масаж великого пальця підвищує функціональну діяльність головного мозку.

2.Вказівний палець відповідає за роботу та діяльність шлунку.

3. Середній палець – діяльність кишечника.

4. Безіменний палець – нормалізує функцію печінки.

5. Мізинний палець стимулює роботу серця.

Масаж рук

1. Енергійно розтерти долоні.

2. Лагідно коловими рухами потерти зовнішню сторону кисті рук, перейти на передпліччя, плечі.

3. Почергово натискати на фланги пальців, починаючи від їх основи до кінчиків, натискати до болю на нігті.

4. Покрутити кожний палець двічі-тричі в одну сторону, потім -

у другу.

5. Притиснути почергово кінчики пальці до їх основи в середину долоні.

6. Притискувати почергово пальці до основи їхньої долоні.

7. Почергово прогнути пальці до зовнішньої сторони долоні.

8. Промасажувати руки до плечей, застосовуючи розтирання, розгладжування, прощупування коловими рухами пальців.

Мовлення є не тільки знаряддям спілкування, а й знаряддям думки. Свідомість наша розвивається в основному за допомогою мовлення і виникає із нашого соціального досвіду, що визначає її значущість та роль у розвитку особистості.

Л.Виготський

Вчені з ясували, що розвиток мовлення у дитини залежить від моторики рук. Моторику можна розвивати різними іграми або ж масажем.

Починати масаж необхідно вже з двомісячного віку дитини. Це запобіжить розвитку різного роду порушень та відхилень.

Кiлькiсть переглядiв: 13

Коментарi