Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?

Для того, щоб вивчення іноземної мови було легким та результативним, батькам необхідно запам’ятати декілька логопедичних порад та правил.
Поради логопеда щодо вивчення дітьми іноземної мови

· Навчання іноземної мови повинне здійснюватись в ігровій формі.

· Добре, якщо у дитини є потяг до розуміння іноземної мови. В іншому випадку дорослому слід ретельно підбирати потрібну методику вивчення мови для зацікавлення дитини.
· Оскільки батьки – це взірець для наслідування для дитини в усьому і в мовленні зокрема, навчаючи іноземній мові, сам дорослий повинен мати прекрасну вимову та знати тонкощі граматики. Адже саме з батьками дитина гратиме в іноземців і перейматиме особливості спілкування.
· У випадку, коли мовлення дитини формується згідно вікових норм і немає порушень у розвитку мовлення, тоді в період інтенсивного вивчення рідної мови можна розпочати вивчення іноземної. Адже саме в цей час дитина добре сприймає і засвоює нові слова і правила.
· Дуже добре на засвоєння іноземної мови впливає спілкування з носіями мови. Окрім того, що дитина буде чути правильне мовлення, нове мовне середовище дасть змогу дитині зрозуміти, де і як можна практично використати іноземну мову.
· Навчання іноземній мові передбачає сформованість фонематичного слуху та сприймання. Тому якщо у дитини є певні порушення, зумовлені недостатньою зрілістю фонематичних процесів, з вивчення іноземної мови варто трохи зачекати.
· Також не варто розпочинати навчання іноземної мови, якщо дитина ще не опанувала звуки рідної мови. Інакше в дитини може виникнути «плутанина» з артикуляцією певних звуків, змішування у вимові звуків різних мов, що негативно позначиться на розвиток мовлення загалом та формування звуковимови зокрема.

Мовні ігри від логопеда для вивчення з дітьми іноземної мови

1. Батькам слід пам’ятати, що як і при вивченні рідної мови, для дітей дуже важливою є візуалізація, а не просто пояснення чи переклад. Наприклад, при вивченні англійської мови не варто перекладати слово «cat» – це «кіт». Достатньо показати на кота чи його зображення на картинці й вимовити: «cat». Такої аналогії між візуальним образом і вимовленим англійським словом буде цілком достатньо, щоб дитина його зрозуміла і запам’ятала.
2. Гарний ігровий прийом – розучування віршиків і пісень іноземною мовою. А якщо їх промовляння супроводжувати хоч невеличким театралізованим дійством (пальчиковим театром, таночком, діями з іграшками тощо) – діти із задоволення повторюватимуть їх знову і знову.
3. Для вивчення з дітьми іноземної мови використовуйте іноземний етикет. Можна домовитись між собою і в побуті використовувати іноземні кліше ввічливості. Наприклад, вранці після пробудження кажіть «доброго ранку» двома мовами, так само бажайте «на добраніч», «смачного», промовляйте слова вдячності та вибачення тощо.
4. Обов’язково рахуйте іноземною усе навкруги, називайте колір та розмір предметів, збагачуйте словник назвами членів родини, меблів, посуду і т. д. Називайте іноземною мовою всі предмети та дії, з якими зіштовхується дитина.
5. Використовуйте для вивчення іноземних слів книжку з яскравими картинками. Добре, якщо під картинкою буде написане іншомовне слово. Називайте всі ці слова, а малюк нехай за вами повторює.
6. Складнішою, але дуже корисною, є гра-римування. Для цієї гри у дитини вже має бути певний словниковий запас іншомовних слів. Дорослий допомагає дитині, пропонуючи зразок, наприклад: cat – hat, dog – frog, parrot – carrot тощо.
7. Проявляйте творчу фантазію, зі щирим задоволенням грайте в іноземців. Супроводжуйте іноземною мовою усі спільні види діяльності: малювання, ліплення, аплікацію тощо. І якщо такі іноземні ігри будуть систематичними, ваша дитина швидко стане носієм другої мови.

Масаж пальців, рук

Масаж пальців

1. Регулярний масаж великого пальця підвищує функціональну діяльність головного мозку.

2.Вказівний палець відповідає за роботу та діяльність шлунку.

3. Середній палець – діяльність кишечника.

4. Безіменний палець – нормалізує функцію печінки.

5. Мізинний палець стимулює роботу серця.

Масаж рук

1. Енергійно розтерти долоні.

2. Лагідно коловими рухами потерти зовнішню сторону кисті рук, перейти на передпліччя, плечі.

3. Почергово натискати на фланги пальців, починаючи від їх основи до кінчиків, натискати до болю на нігті.

4. Покрутити кожний палець двічі-тричі в одну сторону, потім -

у другу.

5. Притиснути почергово кінчики пальці до їх основи в середину долоні.

6. Притискувати почергово пальці до основи їхньої долоні.

7. Почергово прогнути пальці до зовнішньої сторони долоні.

8. Промасажувати руки до плечей, застосовуючи розтирання, розгладжування, прощупування коловими рухами пальців.

Мовлення є не тільки знаряддям спілкування, а й знаряддям думки. Свідомість наша розвивається в основному за допомогою мовлення і виникає із нашого соціального досвіду, що визначає її значущість та роль у розвитку особистості.

Л.Виготський

Вчені з ясували, що розвиток мовлення у дитини залежить від моторики рук. Моторику можна розвивати різними іграми або ж масажем.

Починати масаж необхідно вже з двомісячного віку дитини. Це запобіжить розвитку різного роду порушень та відхилень.

« Взаємозв`язок учителя - логопеда та вихователів

спеціальних груп »

Найбільшу кількість інформації про навколишній світ людина отримує через зір. Зір визначальний у формуванні уявлень дитини про предмети та явища,їх ознаки ,просторове взаємовідношення. Суттєва особливість зорового сприйняття полягає в тому,що воно завжди пов`язане з іншими видами чуттєвості.

Значення зору для розвитку дитини неможливо перебільшити. За допомогою зору дитина оглядає навколишні предмети, спостерігає за процесами та явищами дійсності.

Зір визначальний у формуванні уявлень про реальні предмети та явища,зміни в природі, суттєві ознаки різноманітних об`єктів (колір,форма,розмір), орієнтацію у просторі.

Порушення зорового аналізатора викликають у дитини труднощі в пізнавальній діяльності,обмежують можливості дитини.

Розлади мовлення у дітей із порушенням зору це серйозний дефект у якому простежуються певні зв`язки та взаємодія мовленнєвої та зорової недостатності. Мовленнєві порушення у дітей із зоровим дефектом різноманітні. Це фонетичний і фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення, відставання лексико-граматичного розвитку та загальний недорозвиток мовлення. Зустрічаються і такі порушення звуковимови , як ротацизм_недоліки вимови [р] ; стигматизм_недоліки вимови свистячих та шиплячих [с,з,ш,щ,ц,ж] у різних варіантах; ламбдацизм_неправильна вимова [л].

Як правило бідний запас слів, є випадки затримки мовного розвитку. У дітей відбуваються системні порушення , розлади мовлення, як цілісної функціональної системи і її головних компонентів ( фонетичного,лексичного, граматичного). У наслідок порушення зорового аналізатора розлади мовлення обумовлені його раннім недорозвиненням: відсутністю необхідного запасу слів,недостатнім розумінням змістової сторони слова, діти граматично неправильно будують речення. Специфіка й трудність у роботі з розвитку й удосконалення мовлення полягає у комплексі занять логопеда,тифлопедагога та вихователя.

Робота з корекції звуковимови логопеда і вихователя проводиться наступним чином.

·Підготовчий етап

Вчитель-логопед залежно від характеру порушення вимови звука виробляє та тренує рухи органів артикуляційного апарату, які були неправильними, чи цілком відсутні.

Вихователь за завданням логопеда в ігровій формі закріплює у дітей рухи й положення органів артикуляційного попрату.

На етапі появи звука , логопед ставить звуки попередньо опрацьовуючи артикуляційний уклад потрібного звука. Вихователь закріплює вимову поставленого логопедом звука, фіксуючи увагу на його звучанні й артикуляції.

Етап засвоєння звука.

Вчитель-логопед автоматизує поставлені звуки, первинно диференціює на слух, послідовно вводить їх у мовлення в (склад,речення, чистомовки, потішки, віршики, самостійне мовлення). Разом із вихователем формує у дітей навички мовленнєвого самоконтролю поставлених звуків.

Для успішної роботи існують консультації, поради та зошит взаємозв`язку вихователів та логопеда.

Іграшки для розвитку мовлення дитини від 1 до 3 років

Основними особливостями розвитку мовлення дітей другого року життя є збільшення кількісного словникового запасу та формування здатності до наслідування. А головне завдання батьків – дати поштовх до розвитку мовлення як засобу спілкування. Ваш малюк вже вміє повзати, ходити, можливо дехто навіть бігати. Значно точнішими стали його рухи, зокрема дрібні рухи пальців та рук. Для подальшого формування таких психічних процесів як мовлення, мислення, пам’ять, увага, уява, а також для вдосконалення загальної та дрібної моторики дитині необхідні іграшки, але не прості, а розвиваючі. До розвиваючих іграшок для дітей від 1 до 3 років відносять такі: кубики, конструктори, м’які конструктори, фігурки на магнітах, пазли, пірамідки, м’ячі, фарби, пісочні набори, музичні інструменти тощо. У малюка повинен бути обладнаний свій ігровий куточок. Він має знаходитись в максимальній близькості від підлоги та бути постійно доступним для дитини.

Для неслухняних дитячих пальчиків побудувати вежу – завдання непросте. Однак воно прекрасно розвиває координацію рухів, почуття рівноваги, а також дає малюку поняття елементарних законів фізики: дитина, експериментуючи з кубиками різного розміру, починає розуміти, що найбільший кубик варто класти в основу майбутньої конструкції, а маленький – з самого верху.

Дуже гарною розвиваючою іграшкою є пірамідка. Для перших ігор з пірамідкою краще вибрати класичний її варіант з поступовим зменшенням кілець, зроблену з дерева, пофарбовану в насичені, чисті кольори. Під час будь-яких маніпуляцій з кубиками (чи іншими розвиваючими іграшками) необхідно коментувати дії дорослого і дитини. Завдяки такому пояснювальному мовленню дорослого буде збагачуватись словник малюка. Оскільки вимовні можливості дитини другого року життя ще малі, під час ігор з нею можна застосовувати логопедичну гру «Покажи, де…» (Наприклад: «Покажи, де найбільший кубик», «Дай мамі червоний кубик» тощо).

Пазли – це гра-головоломка у вигляді мозаїки, яку необхідно скласти з фрагментів малюнка в цілісну картинку. В залежності від віку дитини варіюється кількість частин (для найменших малюків їх повинно бути не більше 2-3). Ігри з пазлами розвивають образне і логічне мислення, пам’ять, уяву, увагу, сприйняття (вміння розрізняти предмети за кольором, формою, розміром тощо). Пазли формують вміння співвідносити частину і ціле, а також розвивають дрібну моторику.

М’які конструктори виготовлені з різноманітних тканин з липучками, застібками, кнопками, гачечками, які служать для розвитку дрібної моторики та сенсорного розвитку.

Фігурки на магнітах бувають у вигляді різних предметів, букв, цифр, геометричних фігур. Їх дуже зручно використовувати на поверхні холодильника, а також вони завжди знаходяться в полі зору дитини.

Іграшки для розвитку мовлення дитини від 3 до 5 років

Мовлення у дітей від 3 до 5 років розвивається особливо швидко. Активний словник малюків з кожним днем поповнюється новими словами і поступово розширюється. Саме у цьому віці з’являється новий вид діяльності – сюжетно-рольова гра, яка дає ще більший поштовх до розвитку мовлення та мовленнєвої взаємодії з дорослими та однолітками. Діти поволі засвоюють граматичну будову мовлення, починають говорити багатослівними реченнями, у них формується зв’язне монологічне мовлення. Швидко розвивається та удосконалюється фонематичний слух, поступово з’являється здатність до звукового аналізу слів. Для мовленнєвого, а також всебічного розвитку дитини використовуйте найрізноманітніші іграшки та ігри з ними.

Спортивний куточок

Дітям у будь-якому віці дуже важливо достатньо часу приділяти фізичній активності. Для цього на допомогу батькам приходять м’ячі, скакалки, обручі, кеглі та інші спортивні предмети. Зі спортивними іграшками можуть грати діти будь-якого віку. Такі ігри можуть бути як без правил, так і чітко організованими, з продуманою метою. Наприклад, можна просто кидати м’яч один одному для розвитку зорово-моторної координації. А можна кидати дитині м’яча і закріплювати узагальнюючі поняття. Наприклад, дорослий перераховує овочі, фрукти і ягоди, на кожне слово кидаючи дитині м’яч, а дитина повинна його ловити лише тоді, коли почує ту чи іншу назву фрукта, в інших випадках вона відкидає м’яч вбік.)

Настільні ігри

· Лото – одна з найпопулярніших настільних ігор. Вона допомагає засвоїти класифікацію предметів та усвідомити зв’язки між ними, є гарним помічником в засвоєнні правильної вимови звуків. Лото розвиває увагу, швидкість орієнтування, виховує зосередженість.

· Доміно допоможе в розвитку логічного мислення та уваги, навчить грати за правилами.

· Мозаїка, пазли та шнурівки прекрасно розвивають дрібну моторику, просторове бачення, точність і координацію рухів.

Настільні ігри із завданнями є дуже цікавими для дітей і бувають різних рівнів складності. І хоча настільні ігри часто передбачають виграш або програш, для дітей від 3 до 5 років весь зміст полягає в самому процесі гри. Діти радіють, коли знайдуть потрібну картинку чи перемістять фішку. Їх дії приносять більше задоволення, ніж необхідність виграти.

Дидактичні, або навчальні іграшки

Граючись дидактичними іграшками, діти здобувають певні знання, опановують нові вміння та навички. Такі іграшки створені для розвитку розумової активності дитини. Граючись з ними, дитина вчиться розрізняти і співставляти кольори, форми та величини предметів, рахувати, отримує знання про якость і кількість предметів.

Читаємо книги

Книга – це одне з найулюбленіших та корисних занять для дітей різних вікових категорій. Адже книга допомагає дитині навчитись переказувати, фантазувати, збагачувати словниковий запас, розвиває зв’язне мовлення, абстрактне мислення, пам’ять, творчу уяву.

Ігри з картинками

Добре, якщо серед дитячих іграшок будуть ще й предметні картинки з зображенням тварин, посуду, меблів, дерев тощо. Їх можна використовувати для різноманітних ігор і завдань. Наприклад, усіх тварин можна поділити на диких і свійських та «розселити» в коробочку-ліс, коробочку-зоопарк, коробочку-ферму.

Кожну нову іграшку слід не просто дати дитині. Про нову річ потрібно все розповісти, пояснити та показати, як з нею гратися і обов’язково приєднатися до гри. Лише в такому випадку іграшка буде дійсно розвиваючою!

Кiлькiсть переглядiв: 32

Коментарi