• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Вихователь - методист

Колода Алла Анатоліївна

Освіта: неповна вища

Стаж роботи : 12 років

Життєве кредо:

"Життя не для того, щоб чекати, поки стихне злива. Воно для того, щоб вчитися танцювати під дощем."

Професійне кредо:

"Вірте в талант і творчі сили кожного вихованця. Людина неповторна."

/Files/images/DSC_3703.JPG

Методична скринька

Мета методичної роботи

Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Напрямки методичної роботи

Життя не для того, щоб чекати, поки стихне злива. Воно для того, щоб вчитися танцювати під дощем.

• Підвищення соціально–психологічної культури вихователів;

• Вдосконалення педагогічної майстерності;

• Сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;

• Розвиток спеціальних умінь та навичок.

Принципи методичної роботи

• Педагогічна співпраця з вихователем

• Робота в режимі довіри, доброзичливості

• Творча атмосфера , стимулювання творчої активності

• Принцип допоміжно–регульованого контролю

• Надання вихователеві права вибору

• Системність методичних заходів

• Принцип «Я – повідомлень» у спілкуванні

• Щоденна допомога

• Випереджальний характер методичної роботи

Пізнавальна казка як засіб ознайомлення дошкільників з елементарними економічними знаннями

Економічне виховання – це організована педагогічна діяльність, спеціально продумана система роботи, спрямована на формування економічної свідомості. Сучасного дошкільника вже з перших років життя оточує економічна сфера, наповнена складними економічними поняттями та процесами. Реклама по телебаченню, розмови політиків, купівля, продаж, розподіл сімейного бюджету – ось далеко не повний перелік того, з чим доводиться стикатися дитині щодня. Саме тому основними завданнями економічного виховання є ознайомлення сучасного дошкільника з основами економіки способами соціально-економічної поведінки, розвиток особистісних якостей, необхідних для успішної економічної діяльності.

У старшому дошкільному віці доречно сформувати в дітей такі економічні знання та уявлення:

- про товари та послуги;

- про людей, які виробляють товари та надають послуги;

- про те, яким має бути товар (якісним, корисним, безпечним, відповідної ціни);

- про необхідність вдумливого підходу до вибору потрібних товарів (промислових і продовольчих);

- про правила безпечного та бережливого користування речами;

- про необхідність послуг, якими користується сім’я та дитячий садок;

- про гроші;

- про рекламу;

- про правила раціонального харчування та культуру поведінки.

Формування економічної грамотності реалізується через різні форми його організації:

- Вирішення проблемної ситуації;

- Логічні і арифметичні завдання, завдання-жарти;

- Економічні заняття;

- Читання художньої літератури. А саме казки – літературний жанр з величезними дидактичними можливостями . А саме поговоримо про можливості пізнавальної авторської казки.

Пізнавальну казку можна використовувати в освітній роботі для ліпшого засвоєння дошкільниками знань, зокрема й економічних, і формування тих чи тих навичок. Під час складання такої казки необхідно дотримуватися певних принципів. Зокрема , слід враховувати , що змістовою основою казки має бути

- пізнавальна інформація.

- Діяти в казці можуть вигадані персонажі або реальні речі, об’єкти природи , яким притаманні людські властивості : уміння думати, розмовляти, діяти тощо.

- Важливо стимулювати в дітей інтерес і позитивне ставлення до цих персонажів. Адже якщо персонаж зацікавив дітей і викликав у них симпатії, вони ліпше засвоюють усе те, що з ним пов’язано .

Головна особливість пізнавальних казок у тому, що всі події в них, пригоди персонажа пов’язані з реальними предметами, явищами та проблемами довкола.

У кожній казці персонажі мають здійснити такі дії :

- натрапити на щось невідоме і під час ознайомлення з ним відкрити для себе нову й цікаву інформацію;

- потрапити у складну ситуацію; розв’язуючи її, набувати нових знань;

- зустрітися з цікавим співрозмовником, від якого отримати нову інформацію, необхідну для розв’язання проблемної.

Для наочності під час роботи з пізнавальною казкою, де розгортаються казкові події можна використовувати набори декорацій (сонце, хмари, дерева, фігури казкових персонажів .

Дитина дошкільного віку , спостерігаючи за дорослими, намагається зрозуміти і відобразити у грі стосунки між ними та різні життєві ситуації. У такий спосіб вона засвоює новий досвід і поступово готується до дорослого життя, стає повноцінною частиною суспільства. Ми, дорослі, маємо створювати сприятливі умови для полегшення перебігу цього процесу , а також допомагати дитині зрозуміти правила суспільства та знайти своє місце в ньому.

Соціалізація дитини неможлива без розуміння елементарних економічних понять, які ми використовуємо в повсякденному житті , - «гроші», «товар», «кредит» тощо. А доступно ознайомити дошкільників із ними може казковий Економчик.

Знайомство з Економчиком

(авторська казка)

На фабриці добрий майстер виготовляв різні іграшки. Собачок і котиків створював зі штучного хутра і тканини , ляльок – із пластмаси. На виготовлення іграшок він витрачав багато дорогих матеріалів. Тому й продавали іграшки в магазині за високу ціну. Через це не всі батьки могли купити їх для своїх дітей.

Одного дня майстер зібрав усі непотрібні залишки тканини, хутра тощо і зробив із них незвичайну іграшку. Цей спосіб був економний адже майстер не використав жодного з дорогих матеріалів, тому іграшку назвав Економчиком.

Майстер був задоволений , але стомлений і пішов відпочивати. А економчик залишився сидіти на робочому місці. Опівночі місячне сяйво освітило його і він ожив. Вирішив Економчик піти світом і навчити всіх людей бути економними, розповідати їм для чого це необхідно. Він був веселий, чемний і добрий , знайшов серед людей багато друзів.

Кiлькiсть переглядiв: 79

Коментарi